czwartek, 12 listopada 2009

Linux Fedora - Przemyślenia

Ten post nie będzie związany bezpośrednio z jakimś programem systemu linux fedora czy problemem lecz będzie przemyśleniem moim tak jak tytuł postu...
Tak sobie rozmyślałem dziś nad systemem linux fedora że jest naprawdę ale to naprawdę niesamowity. System linux fedora zainstalowałem pierwszy raz półtora roku temu była to fedora 10. Nie spodziewał się niczego specjalnego po przejściu przez Opensuse, Ubuntu, Mandriva, Auroxa nawet Debiana, linux jak linux myślałem. Największym bólem po przejściu na linux -a z windy był  dla mnie ten cały świat z nią związany czyli instalacja systemu, programów. Największe moje dwa problemy jakie miałem to były z trzy lata temu jak zaczynałem przygodę z pingwinem chodziło o kartę graficzną Ati i modemem Thomson speedtouch 330. W jednym i drugim producent nie gwarantował sterowników za dobrych wiele resetów przeżył mój komputer przez kartę Ati i moje nerwy wystawione były na próbę.

Teraz używam linux -a fedora 11 zainstalowałem jak wyszła ta dystrybucja na samym początku. Wielkie zaskoczenie moja karta Ati X1950 PRO działała bez problem i UWAGA największy szok 3D i efekty compiza działały na starcie na standardowych sterownikach radeon zaniemiałem to nie wszystko największy problem ze wszystkimi linux -ami był związany z compizem jak włączałem film na pełen ekran to się zawieszał lub półbiedy wylogowywał to była optymistyczna opcja bo nie musiałem resetować komputera ;-).
Linuxa Fedora 11 właśnie mam od tamtej pory bez formatu na moim komputerze chodź już się działy dziwne akcje Serwer X nie wstawał i w ogóle usługi nie uruchamiały się i system linux fedora nie wstawał ale jakoś to naprawiłem. W tym systemie mam zainstalowane to wszystko co opisałem na blogu i dziwne DZIAŁA to jest wspaniałe czyli mam system nabity aplikacjami i narzędziami jak jeż kolcami. Mam wszystko potrzebne do pracy. No jest tylko jeden minus linux -a to że przedtem byłem maniakiem gier fpp a tu cienko z dobrymi grami więc jak mam ochotę to niestety trzeba skorzystać z systemu Bila. Może kiedyś to się zmieni pójdę sobie do sklepu i kupie normalnie grę dedykowaną dla linux -a i windy to by były czasy można pomarzyć.

Ok kończę post już, mam nadziej że znajdzie się wielu do skomentowania tego postu i podzieli się swoimi przemyśleniami.